Aktuelle Publikationen

Veröffentlichungen 2019

  • Grühn, D. / Kaapke, A./ Klein-Wiele, J./ Köpsel, A./ Kuhn, M./ Mandel, H. Marquardt, V./ Österle, B./ Reit, V./ Selinka, S.  (2019): E-Hunter - Die Vermessung der Ladewelt, Forschungsberichte des Zentrums für Empirische Forschung (ZEF), Band 11, Stuttgart.
  • Marquardt, V./ Kuhn, M. (2019). 'What-are-you-looking-at?' - Implicit Behavioural Measurement Indicating Technology Acceptance in the Field of Automated Driving. Academy of Marketing Science. 2019 AMS Annual Conference, Vancouver, Canada.
  • Österle, B. (2019). Brand Worlds in Industrial Marketing. Dissertation. University of Twente. 22. März 2019. ISBN: 978-90-365-4733-8. doi: 10.3990/1.9789036547338 .
  • Österle, B./ Kuhn, M./ Henseler, J. (2019). Entering B2B Brands' Living Rooms: How Brand Worlds Can Help Build Brand Equity. University of Saskatchewan. 11th annual Rupert's Land Symposium, 2019, Saskatoon, Canada.
  • Österle, B./ Kuhn, M./ Henseler, J. (2019). Entering B2B Brands' Living Rooms: How Brand Worlds Can Help Build Brand Equity. European Marketing Academy. 9th BMM-EMAC Biennial International Conference on Business Market Management 2019, Berlin, Germany.
  • Selinka, S./ Österle, B./ Kuhn, M. (2019). Usability of Automated Driving Functions - A User Experience Study. Academy of Marketing Science. 2019 AMS Annual Conference, Vancouver, Canada.
  • Uricher, J./ Hungerland, E./ Winter, C./ Metken, J./ Marquardt, V. (2019). Results of a survey for a health-promoting app for students from students. EMental Health Conference February 1-2 2019 Vancouver, Canada.
  • Österle, B. / Kuhn, M. / Henseler, J. (2018): Differences between Brand Worlds in B2C and B2B. Industrial Marketing and Purchasing Group, KEDGE Business School. 34th IMP Conference, 2018, Marseille, Frankreich.
  • Österle, B. / Kuhn, M. / Henseler, J. (2018): Brand worlds: Introducing experiential marketing to B2B branding. Industrial Marketing Management, Vol.72, S. 71–98. doi: 10.1016/j.indmarman.2018.04.015
  • Kuhn, Marc / Lowe, Ben / Bertrandias, Laurent / Sadik-Rozsnyai, Orsolya / Hubert, Marco (2018). Consumer Interactions with Automated Technologies. AMS World Marketing Congress, Porto 2018.
  • Selinka, Sarah / Kuhn, Marc (2018). Influences Of User Experience On Consumer Perception – A Study On “Autonomous Driving”. Conference Paper. AMS World Marketing Congress, Porto 2018.
  • Österle, Benjamin / Kuhn, Marc (2018). The dynamic Nature of Brand Experiences. Conference Paper. AMS World Marketing Congress, Porto 2018.
  • Bertrandias, Laurent / Sadik-Rozsnyai, Orsolya / Kuhn, Marc (2018). Nouveaux Modes de Mobilité, Nouveaux Mécanismes d´Adoption ? Une Etude sur les Facteurs d´Acceptation de la Voiture Autonome. Conference Paper. AFM, Strasbourg 2018.
  • Kuhn, Marc et al. (2018). Wahrnehmung und Bewertung Automatisierter Fahrassistenten. Forschungsberichte des Zentrums für Empirische Forschung (ZEF), Band 10, Stuttgart 2018.
  • Österle, Benjamin / Kuhn, Marc / Henseler, Jörg (2017). Brand Worlds: Evoking Brand Experiences in B2B. Conference Paper. International Symposium/Workshop on “Branding in the Business-to-Business Context”, Auckland.
  • Kuhn, Marc / Schäfer-Walkmann, Susanne et al (2017): Mehrdimensionale Erfassung der Unternehmensleistung von Integrationsfirmen in Baden-Württemberg Teil 2 – Systemanwendung. Ein gefördertes Forschungsprojekt im Auftrag des Kommunalverbands für Jugend und Soziales (KVJS), Stuttgart 2017.
  • Kuhn, Marc et al. (2017). User Experience Studie "Autonomous Driving". Forschungsberichte des Zentrums für Empirische Forschung (ZEF), Band 7, Stuttgart 2017.
  • Kuhn, Marc, Selinka, Sarah & DeJong, Natalie (2017). E-Mobility Marketing – Standardization or Specialization. AMS Annual Conference San Diego 2017.
  • Kuhn, Marc / Österle, Benjamin / Stern, Carolin (2017): REMAPS – Reliable Evaluation of Market Potentials for Smaller Companies. DHBW funding line scheme. Final Report, Stuttgart 2017.
  • Österle, Benjamin, Kuhn, Marc (2017). Disneyland in B2B? Toward Physical Brand Worlds in Industrial Marketing. In Creating Marketing Magic and Innovative Future Marketing Trends (pp. 729-742). Springer, Cham.
  • Österle, Benjamin / Kuhn, Marc / & Henseler, Jörg (2016). An Inquiry into Brand Worlds in Industrial Marketing. Conference Paper. 32nd IMP conference, Poznan.
  • Kuhn, Marc / de Jong, Natalie (2016): Does one really fit all? Cultural Differences experiencing E-Mobility. In: proceedings AMS World Marketing Congress Paris 2016.
  • Kuhn, Marc / Schäfer-Walkmann, Susanne et al (2016): Mehrdimensionale Erfassung der Unternehmensleistung von Integrationsfirmen in Baden-Württemberg. Ein gefördertes Forschungsprojekt im Auftrag des Kommunalverbands für Jugend und Soziales (KVJS), Stuttgart 2016.
  • Heigl, Julia / Kuhn, Marc (2016): Cultural Approach on E-Mobility, Forschungsberichte des Zentrums für Empirische Forschung (ZEF), Band 8, Stuttgart 2016.
  • Ascher, Nathalie / Baral, Ulrike / Huf, Stefan / Kuhn, Marc / Wieser Aileen: Duales Commitment – Mitarbeiter zwischen Arbeitgeber und Kunde. In: PERSONALquarterly, Jg. 68, H. 2, 2016, S. 34-39.
  • Kovac, Kristina / de Jong, Natalie / Reit, Vanessa (2015): Neuromarketing: The Effect of Attitudes on the Perception of External Business Communication. Poster AMS World Marketing Congress Bari 2015.
  • Heigl, J.; Kuhn M.(Hrsg.) (2015): E-Mobility. In: Forschungsberichte des Zentrums für Empirische Forschung (ZEF) 7. Stuttgart (DHBW Stuttgart).
  • Österle, B. & Kuhn, M. (2015): Factors Determining Channel Selection in the German Trades Sector – An Analysis of Power Tool Purchases. 2015 AMS World Marketing Congress.
  • Boßler, A.-K., Kovac, K., Kuhn, M. & Reit, V. (2015): Industrial Lifestyles from the Perspective of B2B Sales. 2015 AMS World Marketing Congress.
  • Kuhn, M. & Reit, V. (2015): The effect of brands in B2B purchasing decisions - “the feather that tips the balance”? 2015 AMS World Marketing Congress.
  • Pfaff, S. (2014): Long Distance Commuting or Change of Residence? Mobility Decisions in Germany between 2000 and 2009. International Conference on Social Science and Management. Conference Paper.
  • Kuhn, M.; Reit, V & Y. Zajontz (2014): “Devil-may-care!“- Sector-related Pricing Potentials for Sustainable Products. International Conference on Social Science and Management.
  • Healthcare Marketing Management. In: Forschungsberichte des Zentrums für Empirische Forschung (ZEF) 6. Stuttgart (DHBW Stuttgart).
  • Ascher, N.; Huf, S. & M. Kuhn (2014): Concept Paper ELOTIS: Enhancing Leadership of Outsourced Teams in Industrial Service Environments. International Conference on Social Science and Management. Conference Paper.
  • Kuhn, M. & Y. Zajontz (2013): Charakteristika und Maßnahmen des Industriegüter Relaunch. In: W. Pepels (Hrsg.): Praxishandbuch Relaunch. Potenziale vorhandener Marken richtig ausschöpfen: 229-250. Symposion Publishing (Düsseldorf).
  • Gaupp, Ch. & M. Kuhn (2013): Determination of Success Factors of the shop-in shop and the concession model in the fashion industry. An empirical analysis of consumer perception in the case of Hugo Boss Benelux in Spain. In: AMS World Marketing Conference Proceedings 2013 Melbourne, Australia: S.606-618.
  • Zajontz, Y.; Kollmann, V. & M. Kuhn (2013): Sustainability and Perception of Brand Communication. In: AMS World Marketing Conference Proceedings 2013 Melbourne, Australia: S.676-680.
  • Baumann, A.; Burger; Th.; Kuhn, M. & M. Rehme (2013): Erfolgsfaktoren industrieller Dienstleistungen. In: Forschungsberichte des Zentrums für Empirische Forschung (ZEF) 4. Stuttgart (DHBW Stuttgart).
  • Simon, A.; Zajontz, Y. & V. Reit (2013): Lehrevaluation online oder papierbasiert? Ein empirischer Vergleich zwischen traditionellem Fragebogen und inhaltsgleicher Online-Erhebung. In: Beiträge zur Hochschulforschung 35 (3): 8-26. Schmidtmeier, S.; P. Oser & Y. Zajontz (2012): Sonstige Rückstellungen in der Bilanzierungspraxis mittelständischer Konzerne – Ergebnisse einer empirischen Untersuchung von BDI/EY/DHBW. Deutsches Steuerrecht (DStR).
  • 2012

  • Hahn, K.; Oser; P.; Eisenhardt, P. & V. Kollmann (2012): Latente Steuern in der Bilanzierungspraxis mittelständischer Konzerne – Ergebnisse einer empirischen Untersuchung von BDI/EY/DHBW. Deutsches Steuerrecht (DStR): 572-578 (Teil I), 619-626 (Teil II).
  • Hahn, K.; Oser; P.; Eisenhardt, P. & M. Kuhn (2012): Bewertungseinheiten in der Bilanzierungspraxis mittelständischer Konzerne. Steuern und Bilanzen (StuB): 91-95.
  • Zajontz, Y. ; Kuhn, M. & V. Kollmann (2012): Perception of E-Mobility related OEM-brands – an evaluation of potential influencing variables. In: LCBR European Marketing Conference 2012. Conference Proceedings 2012 München.
  • Kuhn, M. & K. Beine (2012): Success Factors of Shop-in-Shop – An Empirical Analysis at the Example of a Domestic Appliances Manufacturer in Germany. In: LCBR European Marketing Conference 2012. Conference Proceedings 2012 München.
  • Kollmann, V. ; Kuhn, M. & Y. Zajontz (2012): Consumer Perception of Global Renewable Energy Projects – exemplified at DESERTEC. In: LCBR European Marketing Conference 2012. Conference Proceedings 2012 München.
  • Baumann, A.; Kuhn, M. & Ch. Schaller (2012): Nachhaltigkeit im Spiegel des Konsumenten. Forschungsberichte des Zentrums für Empirische Forschung (ZEF) 3. Stuttgart (DHBW Stuttgart).
  • 2011

  • Kuhn, M.; Zajontz, Y. & V. Kollmann (2011): Sustainability Marketing. Strategies in Advertising Campaigns – Boon or Bane? In: AMS Annual Conference. Proceedings 2011 Miami, U.S.A, S.405-408.
  • Bundesverband der Deutschen Industrie e.V. (BDI); Ernst & Young & DHBW Stuttgart (2011): Das Bilanzmodiernisierungsgesetz in der Praxis mittelständischer Unternehmen. Eine empirische Untersuchung der Konzernabschlüsse. Berlin.
  • Kuhn, M. & Y. Zajontz (2011): Industrielles Marketing. München.
  • Kuhn, M.; Kollmann, V. & Y. Zajontz (2011): Herausforderung Mobilität und ihre Chancen. Forschungsberichte des Zentrums für Empirische Forschung (ZEF) 2. Stuttgart (DHBW Stuttgart).
  • Kuhn, M. & C. Baumann (2011): Triangulation in Industrial Market Research – Development of a Mixed-Methods-Approach for Market Forecasts. AMS World Marketing Conference Proceedings 2011 Reims, France, S.642-651.